måndag, april 15, 2013

Nyheter på WeRock

Godmorgon!

Hoppas att helgen varit till belåtenhet - för egen del var den det då dels våren kanske kom till Skåne och att det har producerats mängder av nya recensioner till WeRock. Inte mindre än 14 stycken lade jag upp igår, vilket jag faktiskt tror är rekord.

För egen del svarar jag för modesta 3 stycken: PERSEFONE har lyckats styra upp ett magiskt bra album i "Spiritual Migration" som jag i ren eufori utfärdar årslistevarning för, AMORPHIS "Circle" är en skiva som fortsätter bandets förmåga att skriva habil och melankolisk musik som när den funkar är svinbra. Jag har även recenserat "Infestissumam" årets hittills mest hypade skiva från GHOST. Jag är inte helt övertygad om jag säger så.

Jarno Lauronen har piskat ihop recensioner av FLOTSAM & JETSAMs "Ugly Noise" och MEMORY GARDENs "Doomain".

Och så har vi då kollega Robert Gustafsson som ni, om ni har gjort matematiken, har gjort 9 recensioner. Just det - 9 stycken. Och det från en man som jobbar utav fan, har flera barn, och bor i Stockholm. Jag är vederbörligen imponerad och tycker ni ska vara det också.

1. BURNING RAIN "Epic Obsession"
2. DEATH WOLF "II: Black Armoured Death"
3. DEVILLE "Hydra".
4. EGONAUT "Mount Egonaut"
5. SAXON "Sacrifice"
6. SUPERMACHINE "S/T"
7. SYN:DROM "Iconoclast"
8. VOODOO CIRCLE "More Than One Way Home"
9. W.E.T. "Rise Up"

Och vilken blandning sen. Allt från sväng till brutaldöds.

Dessutom har vi en tävling i samarbete med Kalla Kulor Förlag som bland annat har gett ut Mattias Klings bok om EUROPE "Only Young Twice". Denna gång ligger "Pek-Heavy" en bok som alla medkännande metalföräldrar borde införskaffa så att telningarna inte börjar dyrka hip hop eller dansband, och "Heavy Metal Management" (läs mer om den här.)i potten.

/Martin



1 kommentar:

Chief Rebel Angel sa...

...att det sen blev så många recensioner den här beror visserligen på att jag missade deadline förra gången och höstade in ett knippe en halv dag försent då..,det låssas vi inte om! :-)

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 13: Hetast just nu enligt Martin

 Gott folk!  Idag är det långfredag. En dag som, om du är kristen, ska tillbringas i dyster kontemplation över att Jesus spikades upp på kor...

Populära inlägg