tisdag, februari 12, 2013

Sabbath, bloody Sabbath

För en miljon år sedan när jag bytte videoband till höger och vänster fick jag en dag ett band från Danmark med allehanda godis. Sist på bandet låg ett tvklipp från Esbjergfestivalen 1995 innehållandes en låt med SAXON och en låt med BLACK SABBATH. Åren gick, Sabbath var rätt dåliga där, ingen brydde sig och livet fortgick. När så den eminenta (men numera avlidna) hemsidan Sabbathlive sjösattes så informerade jag sidan om klippet. För första gången tittade jag då på bandet igen och märkte att det verkade vara skadat just där Sabbath låg. Stor irritation infann sig och jag lade därför bandet åt handlingarna återigen. Ett tag senare gav jag bort resterna av videobandssamlingen till en bekant, samtidigt som ett och annat mail började trilla in som frågade om klippet. Jag var övertygad om att bandet var slängt.

Så var det tyst ett tag, men ett facebook-pm påminde mig förra månaden återigen om klippet. Därför tvingade jag min vän att gå igenom bandsamlingen häromdagen och lo and behold - band nummer 50 fanns faktiskt där! Mycket riktigt var det problem just med det klippet, men han trackade hit och trackade dit och trackade ända ner i diket. Således kan jag nu, nästan 18 år efter att konserten ägde rum, bjuda er på en kort men sällsynt godisbit. Sista låten på "Forbidden"-turnéns premiärgig, Cozy Powell på trummor (som fuckar upp REJÄLT) och ett Sabbath som har precis hur tråkigt som helst.



Elva dagar senare lät det lyckligtvis lite bättre i Karlshamn. Det kommer snart klipp därifrån också. Synd att de bara spelade 80 minuter där dock. Ah well.

/Alex

Inga kommentarer:

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 16: Dalarna darkness descends

När jag tänker på idén om landet Sverige och kanske framförallt någon mytologisk bild är det inte sällan Dalarna dyker upp i mitt huvud. Det...

Populära inlägg