måndag, februari 18, 2013

220 VOLT TILLBAKA!! SOM FAN!!

YES! Denna snöregniga dystra måndagsmorgon blev plötsligt ljusare och rent av för jävla bra! På 220 VOLT´s facebooksida möttes två morgontrötta ögon av en teaser för vad som i år komma skall. Det är sannerligen inte kattskit, Voltarna är tillbaka med en ny sångare vid namn Anders Engberg. Ja, jag vet, många hade önskat Jocke men när detta inte gick att genomföra så ser jag personligen hellre Volt än inte Volt, och av teasern att döma kommer det att bli en bra sättning. Jag har ju aldrig fått se bandet live (så jävla dumt så att det saknar motstycke) så att chansen nu finns att man ska få se Drevin/Karlsson på en scen gör mig nästan knäsvag. Och lite nervöst kissnödig.

Det är alltid svårt att realisera en dröm. Känslan av att det inte kan bli så bra som man förväntat sig ligger åtminstone alltid i mitt medvetande. Men av klippen att döma kommer den nya musiken att stå sig jäkligt bra mot den gamla. Lite rep och en bra setlist så är Bergdahl i sjunde himlen redan vid entrén :)

Nu hoppas jag bara på ett rejält första gig i Östersund. Jag har aldrig varit där och skulle med glädje ta mig dit i typ augusti för ett gig som krossar ALLT motstånd! Ni får lite idéer här som jag tycker ni ska hörsamma, allt för fansen som det heter (eller i alla fall fanset - det vill säga petite moi!).

1. Gamla Teatern i Östersund - bara tanken på att ni kanske kunde premiärspela där gör att vänsterbenet skälver av lycka.
2. Det är ju 30årsjubileum på första plattan - hylla er själva i år, det är ni värda. Kör debuten rakt av. Det var länge sedan sist (typ 30 år).
3. Kör även resterande skivor rakt av (kunde MANOWAR så kan ni!).
4. Bistå gärna med grävskopa till eftermälet (den kommer att behöva skyffla undan delarna av den exploderade Bergdahl).

Se där. Fyra enkla punkter. Det är bara att följa!

Mats Karlsson har lovat mig en intervju så håll utkik på sidan här i veckan. Tills dess, NJUT FÖR BÖVELEN! DE ÄR TILLBAKA!!!


/Alex (nähääääääääääääääääääääääää?)

Inga kommentarer:

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 16: Dalarna darkness descends

När jag tänker på idén om landet Sverige och kanske framförallt någon mytologisk bild är det inte sällan Dalarna dyker upp i mitt huvud. Det...

Populära inlägg