måndag, december 03, 2012

Det kom ett brev...

Vi fick nyligen ett mail från Micke Eriksson, en kille som länge höll liv i DEEP PURPLEs svenska fanklubbstidning "Deep Purple Forever". Tidningen fanns i 12 år och efter dess nedläggning har Michael ägnat sig åt andra tidningar vid namn "Slice" och numera "Retrofuture" (som även är en blogg). Deep Purple-intresset har även i dessa bestått men hans faiblesse för annat typ Storsjöodjuret är inget jag personligen delar. Kudos åt honom vars engagemang är något utöver det vanliga dock!

Nej, det som fångade mig i mailet och hans erbjudande om att skicka några tidningar var att han även nämnde Jämtlands stoltheter 220 VOLT. Nytillkomna läsare kanske inte känner till min kärlek till detta ett av Sveriges bästa band genom tiderna, tillika ett av de få band som jag samlar på ALLT vad gäller skivor/bootlegs med. Alla sättningar, år, perioder, halvlekar, whathaveyou. Därför var det med stor glädje jag bläddrade i en av tidningarna och hittade följande uppslag.




Att det var Michael som recenserade deras första singel för Helsingborgs Dagblad gjorde mig glad, jag har hört historierna om hur den sålde bra hemma i Östersund och helt oförhappandes även i Helsingborg tack vare den driftige skivaffärskillen som hade Skivcity här. Det känns som att en en bit historia föll på plats, och jag tackar Micke för denna pusselbit i Voltpusslet.

Om någon annan läsare har relationer till Voltarna, inspelningar eller annat skoj så är det bara att höra av sig. Det måste finnas fler inspelningar än de få jag lyckats hitta hittills gömda i skolådor eller garderober runtom i landet. Inte minst från när de var förband till AC/DC 1986 där jag bara hittat Göteborg än så länge. Även foton är av intresse.

/Alex

Inga kommentarer:

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 16: Dalarna darkness descends

När jag tänker på idén om landet Sverige och kanske framförallt någon mytologisk bild är det inte sällan Dalarna dyker upp i mitt huvud. Det...

Populära inlägg