torsdag, december 06, 2012

Årsbästalistan 2012 - de nominerade, nr 11

Nominerad: "The Weight Of Oceans" - IN MOURNING

En fantastisk platta från ett band som Falun verkligen bör vara stolt över. IN MOURNING levererar på sin tredje platta fullständigt fullvuxna låtar som i sin komplexitet ändå lyckas dra in mig som lyssnare och få mig att vilja stanna kvar i musiken så länge jag bara kan. Inledande Colossus har en refräng som får mig att knyta nävarna i ren njutning.

I stort sett samtliga låtar ligger på en nivå som knäcker rätt mycket av det som har getts ut i år. Har ni inte kollat in "The Weight Of Oceans" så har ni en fantastisk stund framför er.


/Martin

2 kommentarer:

Grimgoth sa...

Ville bara meddela att jag lagt till din blogg i länklistan nu.

Metallbibliotekarien sa...

Cheers! Detsamma :)

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 16: Dalarna darkness descends

När jag tänker på idén om landet Sverige och kanske framförallt någon mytologisk bild är det inte sällan Dalarna dyker upp i mitt huvud. Det...

Populära inlägg