onsdag, oktober 31, 2012

Trick Or Treat

Halloween...you are my pride....

Äntligen. Idag när vi slår upp ögonen är det årets otäckaste tillika underbaraste dag. Allt mörker, allt oknytt, allt levande, dött och odött möts i en unison kör där den allra högsta körledaren självfallet tituleras KING DIAMOND. Jag har redan låtit er ta del av min höstlista, men den tål att lyssnas på igen. Klicka HÄR om du vill njuta.

Som om inte löken på laxen var nog är det nu blott trenne dagar innan SNOWY SHAWs Halloweenextravaganza äger rum i Varberg. Det senaste tillskottet till gästerna, OPERA DIABOLICUS, fick mig att storkna. Det kommer att bli en ondskefull och alldeles underbar kväll.

Till sist, ikväll är det såklart Michael Myers äventyr i Haddonfield som står på gemene mans filmlista, men jag ber att få slå ett slag och en länk eller två för två riktiga mysrysare som få människor känner till och färre har sett. Den första filmen heter Horror Hotel (1966) som bl.a. innehåller Christopher Lee. Det är ur denna film King Diamond använt klipp till sin Sleepless Nights-video från 1989. Nuff said. Den andra filmen är den superobskyra Crowhaven Farm som gjordes för TV 1970. Två filmer som tillsammans med spotifylistan ovan definitivt skapar stämningen för kvällen.

´...on all hallows eve, never to forget...he rides the open field, in search of his head....´
 
 
HAPPY HALLOWEEN
 

 


/Alex

Inga kommentarer:

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 16: Dalarna darkness descends

När jag tänker på idén om landet Sverige och kanske framförallt någon mytologisk bild är det inte sällan Dalarna dyker upp i mitt huvud. Det...

Populära inlägg