tisdag, september 04, 2012

En månad till perversionerna återvänder

Nu är det bara en dryg månad kvar tills WASP har Sverigepremiär på sin 30th Anniversary Tour i Varberg. Jag hoppas verkligen Blackie håller vad han lovar denna gång ang. setlist och show, enligt hemsidan WASPNATION skall det bli ett tämligen extravagant litet spektakel. Tre olika set, videoskärmar och en spektakulär show. Jag vill gärna tro på Blackie, vis av erfarenhet är jag dock bara försiktigt optimistisk. Han har lovat mycket förr och sedan endast hållit delar av det. Nåväl, om ett par veckor vet vi eftersom turnén börjar den 21/9 i London.

Skulle jag ge mig på en någorlunda realistisk förhoppning så skulle setet se ut ungefär såhär:

Set 1 (enligt Blackie endast låtar från de fyra första skivorna, en timme)
1. Hellion
2. On your knees
3. Tormentor
4. The torture never stops
5. Wild child
6. The last command
7. Inside the electric circus
8. 95 Nasty
9. The heretic (The lost child)
10. The headless children

Set 2 - Crimson idol-medley (25 minuter)
1. The invisible boy
2. Chainsaw Charlie
3. The idol
4. The great misconceptions of me

Set 3 (nyare stuff och avslutning, en timme)
1. Black forever
2. Killahead
3. Charisma
4. Wishing well
5. Never say die
6. Heaven´s hung in black
7. Crazy
8. I wanna be somebody
9. Blind in Texas

Det är för mig helt obegripligt att Blackie aldrig kört Black Forever live. En av de absolut bästa sentida (läs: post-Crimson Idol) låtarna som definitivt borde vara en standard i setet.

Eftersom han garanterat vägrar köra titelspåret från "Kill Fuck Die" så nöjer jag mig med Killahead, men jag hade ntaurligtvis sett vilken låt som helst från den skivan eftersom världen är helt svältfödd på just sådana. En STOR dröm skulle vara Kill Your Pretty Face / The Horror komplett med nunna och gris. Det lär ju definitivt inte hända.

I vilket fall - setlisten ovan skulle verkligen göra mig glad. En salig blanding, högt och lågt, gammalt och nytt och en jävla massa bra låtar.

Jag återkommer med rapport.



/Alex

Inga kommentarer:

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 16: Dalarna darkness descends

När jag tänker på idén om landet Sverige och kanske framförallt någon mytologisk bild är det inte sällan Dalarna dyker upp i mitt huvud. Det...

Populära inlägg