tisdag, augusti 07, 2012

Musik som får mig att tänka på att vissa ställen på jorden är obefolkad och naturen regerar ostört

Fan ta dig Tomasz :) Visste väl att du hade planterat ett frö i hjärnan på mig när du skrev om IF THESE TREES COULD TALK. Nu har det slagit ut efter att ha varit bortglömt och återuppväckts av ett kort besök på MetalSucks.

Ni som följer bloggen och WeRock vet med er att jag är en kille som verkligen gillar teknisk musik där det händer mycket, och där ord som brutalitet, hastighet och svårtillgängligt är hållna i heder. Men det betyder inte att jag inte lyssnar på annat också - svårligen har IF THESE TREES COULD TALKs "Red Forest" satt sig i huvudet och verkar som en kontrapunkt mot den musik som jag vanligen brukar lyssna på. Jag tänker på fjäll och örnar som flyger över höstskogar i Vermont när jag lyssnar på låtar som They Speak With Knives och Barren Lands Of The Modern Dinosaur.

Skivans drömska, och helt vokalbefriade tonlandskap förför likt en öm smekning med attityd. Och ser till att prosan kommer ut som så otroligt mer pretto än vanligt. Det får ni fan ta, både här och i den säkerligen vansinnesambitiösa recensionen som med säkerhet kommer återfinnas på WeRock i mitten-ish av månaden.

/Martin

Inga kommentarer:

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 16: Dalarna darkness descends

När jag tänker på idén om landet Sverige och kanske framförallt någon mytologisk bild är det inte sällan Dalarna dyker upp i mitt huvud. Det...

Populära inlägg