fredag, augusti 17, 2012

Fredagslistan vecka 33: Martin släpps ut på grönbete

Idag är min sista arbetsdag innan även jag ska få gå på semester. Sen sådan? Jotack - men anledningen till det är att jag och en kompis drar till New York i början på september och jag ville gärna ha de där fyra veckorna sammanhållna. Väl i New York så kommer det att gås på i alla fall en konsert där det direkta supportbandet till OBITUARY som headlinar drar mer. Det bandet är nämligen DECREPIT BIRTH. Ska försöka styra upp en intervju med bandet också.

Den här listan heter ju, ack så grant, "Martin släpps ut på grönbete" och innehåller förutom osedvanligt många låtar särdeles yster musik. Detta är låtar som gör mig glad. Innehållet spretar å det grövsta: ni hittar såklart NASUM som vid sidan av ROTTEN SOUND är det hårdaste på listan. Men här ryms även verkliga högoddsare som STYXs Come Sail Away. Lyssna gärna på det fullständigt episkt överstyrda trumljudet i den låten.

Andra band som fladdrar förbi är RUSH, EUROPE, BORKNAGAR, THE NIGHT FLIGHT ORCHESTRA, NE OBLIVISCARIS, RAUBTIER, IRON MAIDEN, LOK, QUEENSRYCHE (från tiden de var bra såklart), UNISONIC, AT THE GATES, PANTERA och TWISTED SISTER.

Listan är 34 låtar och två timmar lång - så därför blir det inte en genomgång i vanlig ordning då jag faktiskt inte pallar, haha!

Fredagslistan tar också semester - Susanne och Alex var helt enkelt knäckta av den rent fantastiska nivå som listorna har hållt under tiden då jag har fått styra i total hegemoni att de kände att prick inget av det som de hade kunnat prestera i listväg hade kunnat tävla på lika villkor ;-).

/Martin

3 kommentarer:

Chief Rebel Angel sa...

Trevlig semester då, kalven! :)

Metallbibliotekarien sa...

Chief: kan du fethaja :)

Christofer sa...

Oj, Decrepit Birth var det längesedan man lyssnade på. Helt ok men lite identitetslöst mangel har jag för mig. Kanske är bättre live?

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 16: Dalarna darkness descends

När jag tänker på idén om landet Sverige och kanske framförallt någon mytologisk bild är det inte sällan Dalarna dyker upp i mitt huvud. Det...

Populära inlägg