fredag, juni 01, 2012

Nytt på WeRock

Även om temperaturen säger annat så är det de facto den förste juni idag. Och den förste i varje månad innebär ju att det har lagts upp nya recensioner på Werock.se. Den vetskapen värmde gott när jag cyklade till stationen i Lund vid 7-snåret imorse. Extra varm var tanken på att Fredrik Sandberg har orkat/hunnit skriva recensioner igen. För den mannen har sannerligen haft att göra på det jobb som drar in pengarna till det dagliga livet.

Vad Fredrik har skrivit om? Well, han börjar med att vara avundsjuk på Nicke Andersson och hans IMPERIAL STATE ELECTRIC som har släppt nytt material betitlat "Pop War" för att sedan inte imponeras av THE USED och deras "Vulnerable" där han dessutom lyckas få till en snygg litterär koppling till ett postmodernt mästerverk. Bara en sån sak!

Robert Gustafsson har gottat ner sig i BLACK BREATHs "Sentenced To Life". Det är en mycket bra skiva kan jag säga utan att överdriva alls. Under förutsättning att man gillar dödsmetall i den gamla 90-talsskolan. Gör man det kommer man gå i lika mycket spinn över denna skiva som över ENTRAILS "The Tomb Awaits".

Dessutom från Roberts tangentbord - HIGH ON FIREs "De Vermis Mysteriis" får sig en grundlig genomgång, och WINTER'S VERGEs "Beyond Vengeance" en något kortare.

Kitty Rossander, WeRocks senaste tillskott öser på med recension av THE GLORIA STORYs EP "Out Of The Shade" samt en tydligen magisk konsertupplevelse av samma band i Göteborg förra fredagen.

Från mig får ni recensioner av TESSERACTs "Perspectives", en EP som introducerar oss till nye sångaren Elliot Coleman. Den imponerar inte så där värst på mig faktiskt. Omslaget är dock grymt snyggt.

Imponerar gör dock de två andra skivorna jag recenserat - MARDUKs "Serpent Sermon" och THE AGONISTs "Prisoners".

/Martin



Inga kommentarer:

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 16: Dalarna darkness descends

När jag tänker på idén om landet Sverige och kanske framförallt någon mytologisk bild är det inte sällan Dalarna dyker upp i mitt huvud. Det...

Populära inlägg