måndag, maj 28, 2012

Miseration och the rise of the epic cover art

Godmorgon!

Tänkte vi skulle starta upp veckan med lite snack om omslagskonst - och då i synnerhet när det gäller MISERATIONs dylika.

Det borde i rimlighetens namn vara Susanne som skriver detta inlägg då hon de facto gör albumomslag emellanåt. Men jag tyar inte hålla mig när inspirationen faller på.

MISERATION. Både jag och Susanne har hyllat detta gäng - främst på grund av 2009 års släpp "The Mirroring Shadow" som är en verkligt imponerande skiva. Likaledes imponerande är omslaget till skivan, gjort av Pär Olofsson.

Rymd/Framtidsomslag är, utförda på detta vis, galet snygga och omslaget svarar också fint mot musikens tekniska fulländning utan att för den sakens skull vara totalt klinisk.

Vi hoppar vidare till omslaget till kommande plattan, "Tragedy Has Spoken". Den är för övrigt fruktansvärt bra. Samma artist - och samma resultat: så brutalt snyggt!



Och så kommer vi då till omslaget till debuten "Your Demons - Their Angels".


Musiken - helt okej. Omslaget - så vansinnigt fult!

/Martin





Inga kommentarer:

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 16: Dalarna darkness descends

När jag tänker på idén om landet Sverige och kanske framförallt någon mytologisk bild är det inte sällan Dalarna dyker upp i mitt huvud. Det...

Populära inlägg