tisdag, april 10, 2012

Underliga ögonblick i rockhistorien, del I

Det kom ett brev till redaktionen:

"Hej Metallbobolikarien.

Ozzy heter jag. Jag är rockstjärna. En gång bet jag huvudet av en duva. En gång sjöng jag i ett band som heter Black Sabbath. Jag skriver till er för att jag...vänta

SHARON! NU SKITER SCHNAUZERN PÅ GOLVET!

Förlåt. Jag skriver till er för att jag har fått höra att någon av er metallbibolokarier ska dra igång ett tema med konstiga ögonblick i rockhistorien. Visst, jag erkänner att jag bitit huvudet av en duva (har ni hört den storyn? annars kan jag skriva ner den), att jag bitit i en levande fladdermus, att jag kiss.....vänta igen

SHARON! NU SKITER HUNDJÄVELN I SOFFAN!

..förlåt igen. Jag har även kissat på the Alamo. Det är helt ok, jag är ju rockstjärna och är det något som är roligt här i världen och värt att göra tv-serier, böcker och annat om så är det hur mycket man har knarkat och betett sig illa. Är ni metallblibboketer förresten så jävla bra själva? Har ni någonsin skrivit Paranoid? Det har ju förvisso inte jag heller, men jag har sjungit den! Ha!

I vilket fall, om ni nu måste göra en lista på underligheter så kan ni väl för i alla jävlars helvete låta bli att nämna det enda konstiga i min karriär. Alltså, om det var 1983 eller 1992 minns jag inte, och jag kan inte ens komma ihåg att jag någonsin träffade den där Kim Basinger (vad är det för jävla namn? Bejsinger? Bass-inger? Bass-singer? Fuck it.). Så ni kan väl för helvet....

SHARON! NU RÄCKER DET! NU SKITER JAG PÅ HUNDEN!

Förlåt... Jag hatar hundar. Men iallafall - ni ska skita i att skriva om sånt som jag inte vill hör ni det. Annars ska jag ta och prata med en jäkligt stor kille jag känner. Eller stor och stor. Sharon heter hon och hon är en bråkig fan.

Dessutom är det inte jag som skriver detta brevet utan Kelly Osbourne. Så ge fan i att nämna den låten.

Hälsningar,
Min dotter."


Vad säger man. Sorry Ozzy, detta är alldels för underligt och roligt för att jag skulle låta bli. Det finns flera versioner av eländet, både med originalvokalisten Madonna och den "nya" med Kim Basinger, självklart är duetten med Kim Basinger roligast så det blir den jag länkar till. tryck nedan and brace yourself.

Was (Not was) - Shake Your Head

/Alex

1 kommentar:

jullan sa...

bli aldrig komiker

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 16: Dalarna darkness descends

När jag tänker på idén om landet Sverige och kanske framförallt någon mytologisk bild är det inte sällan Dalarna dyker upp i mitt huvud. Det...

Populära inlägg