fredag, mars 02, 2012

Skintrade tillbaka!

Jag kan ha nämnt det innan, jag kan även ha glömt att nämna det. I vilket fall så är ett av de bästa svenska banden från 90-talet tillbaka: SKINTRADE. Första skivan är så jäkla bra att det är ett skämt, varje låt är en hit och tillsammans med MENTAL HIPPIE BLOOD så var det fina tunggångar vi fick njuta av på den tiden. Jag lyckades tyvärr missa dem varje gång de spelade i närheten, de var i Helsingborg minst två gånger men även i andra hålor runt omi Skåne. Aldrig skulle dock våra stigar korsas. Det blir det ändring på nu, närmare bestämt i Malmö den 30/3! Matti och gänget kommer till KB, priset är 120 spänn och den som inte är där får skämmas ögonen ur sig.

Om ett par veckor släpps dessutom en samlingsskiva. Jag är ju av rent religiösa skäl emot dylika men eftersom skivorna är utgångna sedan länge får vi väl krypa till något slags kors och bli lite glada iallafall. Speciellt eftersom skivan även kommer att innehålla tre nya låtar, och den ena av dessa kan vi njuta av redan nu.



Väl mött i Malmö på en av de mest otippade men även mest efterlängtade spelningarna detta året!

/Alex

1 kommentar:

Nosegarden sa...

Nice!
Då måste man ju besöka KB den 30 :-D

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 16: Dalarna darkness descends

När jag tänker på idén om landet Sverige och kanske framförallt någon mytologisk bild är det inte sällan Dalarna dyker upp i mitt huvud. Det...

Populära inlägg