torsdag, mars 15, 2012

Power Metal...

...är ju verkligen inte min grej om man inte räknar med några spridda låtar av HELLOWEEN och AVANTASIA. DRAGONFORCE  tillhör en skara band vars tonala övningar jag aktivt undviker, men jag vore dum i skallen om jag inte insåg att intervjun som Kitty Rossander genomförde med nye sångaren Marc Hudson från sagda band är ett bra hantverk. Texten hittas här.

Och på tal om bra intervjuer - RAUBTIER är också ett band vars musik som jag inte har ett speciellt nära förhållande till. Efter att ha läst Jonn Palmér Jeppssons briljanta reportage/intervju med bandet i senaste Close-Up kan jag säga att upplevelsen av musiken höjdes flera snäpp. Prick där har ni ett bevis på hur mycket skillnad en skicklig intervjuare kan göra.

/Martin

2 kommentarer:

Kitty sa...

Men Martin, vilken fin komplimang! Vad glad jag blir!

Metallbibliotekarien sa...

Varsågod :-)

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 12: KRSNA-core

 År 1965 hoppade en gammal gubbe vid namn Prabhupada på båten i östra Indien och klev av densamma i New York. Där bodde han en sväng i en pa...

Populära inlägg