tisdag, februari 14, 2012

Terrorizer

Vet inte om ni tänkte på det men i senaste numret av Close-Up Magazine (alldeles utmärkt nummer för övrigt) så nämns Werock i intervjun med Shane Embury (NAPALM DEATH, LOCK UP, BRUJERIA plus tusen andra band). Bara en sån sak, haha!

Men vi ska inte prata om det, utan om klassiska TERRORIZER. Bandet bakom dunderklassiska "World Downfall" som spelades in och mixades på 8 timmar. Det är dock inte det mest imponerande - det är låtarna såklart. Jag hade inte lyssnat på skivan på bra länge, men när Season Of Mist skickade länk till kommande "Hordes Of Zombies" klickade det till i skallen. Och detta trots att jag vet att det är djupt orättvist att ställa debuten mot kommande skivan. Jag har svårt att tro att bandet toppar "World Downfall". Två saker talar dock för att skivan inte bombar - Pete Sandoval är frisk nog att spela, och David Vincent är tillbaka på bas.

Jo, den Vincent som är skyldig till MORBID ANGELs kaskadspya "Illud...." men detta är ju TERRORIZER och jag tror inte att det ska vara någon direkt fara att just detta band börjar blanda in gabbertechno direkt, haha!

I vilket fall - jag tycker att ni ska kolla in bandets debut "World Downfall" då den är ett klassiskt album som jag tycker att man inte bör missa om man gillar extrem musik.

/Martin

Inga kommentarer:

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 16: Dalarna darkness descends

När jag tänker på idén om landet Sverige och kanske framförallt någon mytologisk bild är det inte sällan Dalarna dyker upp i mitt huvud. Det...

Populära inlägg