fredag, februari 10, 2012

Fredagslistan - Skelett i Garderoben

Nu tar vi fram stormörsaren och diskuterar musik som i alla fall jag och Susanne vet finns hos varenda en av oss som dyrkar tonala övningar - musik som man innerst inne i sitt av blastbeats och growl sönderfrätta hjärta vet är usel, men som man ändå gillar. Skämsmusik, skelett i garderoben, låtar som man inte ens om man får ett vapen riktat mot sig, vill erkänna offentligt att man inte bara inte har någonting emot utan faktiskt gillar.

Vi lägger oss med denna lista på slaktbänken med blottade strupar - vi är medvetna om detta - och ber om er förståelse. Ni slipper i alla fall garanterat låtar med det där ansiktsbehåringsbandet från Göteborg.

Det finns såklart betydligt fler skämslåtar utanför metal hos både mig och Susanne och denna lista kommer ni att besparas - vi vill trots allt ha några läsare kvar även efter dagens övningar - men det höll att gå överstyr hos både Susanne och mig ändå. Det är illa nog, om ni frågar mig, att visa upp en lista där både DEF LEPPARD och LORD BELIAL finns representerade.

För det är på den nivån listan befinner sig. Några höjda ögonbryn från min sida vad gäller Susannes val - och säkerligen även från er vad gäller hela listan. Det ska såklart ses till bakgrund till vår "normala" lyssnarprofil som ju vanligtvis brukar stavas snabbare, hårdare och mer growl än en infektionsklinik där samtliga patienter simultant drabbas av slemhostanfall.

Vi har det tvivelaktiga nöjet att ge er

Inga kommentarer:

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 16: Dalarna darkness descends

När jag tänker på idén om landet Sverige och kanske framförallt någon mytologisk bild är det inte sällan Dalarna dyker upp i mitt huvud. Det...

Populära inlägg