onsdag, januari 11, 2012

Kalle Ankas fotografiska expedition?

Jag är enormt intresserad av sådant som varit, och i förlängningen sådant som inte finns längre. Oftast är detta musikrelaterat (inte alltid) och jag älskar att göra fotografiska promenader med olika teman. Inte alltför olikt exempelvis Jan Jörnmark och hans fina böcker "Övergivna platser".

Det roligaste jag hittills gjort skedde i New York 2010, en rundvandring (och rundåkning) i KISS tidiga fotspår som dessutom blev ganska bra rent fotografiskt. Jag kunde lagt upp den på flickr eller något annat användarvänligt men så roligt ska vi inte ha så fotoalbumet ligger på min Facebook. Det är ett öppet album så man behöver nog inte vara troende för att komma åt det. Även det forna partystället Masten i Kristianopel har fått sig en omgång, och självfallet AC/DCs första spelning i Sverige.

I mars åker jag som jag tidigare nämnt tillbaka till New York och även denna gång kommer det att bli en KISSrelaterad vandring, denna gång i Brooklyn. Jag har mer eller mindre rutten upplagd men om någon läsare har något specifikt önskemål kring något Brooklynaktigt så skicka ett mail, fax eller annat så kan jag försöka tillgodose detta.

/Alex

Inga kommentarer:

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 15: Coffin of the Storms

För de som fortfarande ägnar den norska scenen någon uppmärksamhet inträffade nyligen en av årets större händelser: COFFIN STORMS släppte si...

Populära inlägg