tisdag, december 13, 2011

Supporta scenen: Kvelertak

KVELERTAK är bandet som turnérat rumpan av sig sedan den självbetitlade debuten släpptes förra året. Legendariska redan som förband på CONVERGEs runda som var i Malmö förra året för det brutalt makalösa röj bandet åstadkom på scen och lyckades dra med publiken i. Likadant var det på Debaser då moshen var oavbruten. Bandet ska upplevas inomhus. Visst, spelningen på Copenhell var bra - men att få till den där svettiga röjfeelingen utomhus är inte så lätt. Därför ska man ta chansen att se bandet ikväll på KB. Med sig har norrmännen WOLVES LIKE US, THE SECRET och TOXIC HOLOCAUST. De två förstnämnda ger jag fan i, TOXIC HOLOCAUST ska det av uppenbara skäl bli väldigt kul att se.

Således:

Vad? KVELERTAK med förband
När? Idag, 13/12. kl. 19.00 går första bandet på enligt KBs hemsida
Var? Kulturbolaget, Bergsgatan 18
Pris? 270 spänn

/Martin

2 kommentarer:

JonteRoyal sa...

Grymt konserttrött för tillfället men nu blev jag fan sugen. Synd att man bor på andra sidan landet bara.

Ha en skoj kväll och hoppas Kvelertak moshar sönder stället totalt!

Metallbibliotekarien sa...

Haha - ja du. Det finns förutsättningar för att det blir en riktigt bra kväll. Hoppas bara jag klarar mig levande därifrån, haha!

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 16: Dalarna darkness descends

När jag tänker på idén om landet Sverige och kanske framförallt någon mytologisk bild är det inte sällan Dalarna dyker upp i mitt huvud. Det...

Populära inlägg