onsdag, november 16, 2011

Atmosfärisk sludge någon?

Susanne skrev ju om bandet MOLOKEN lite grand i förbifarten för några veckor sedan. Och så, men god timing dimper norrlänningarnas kommande platta "Rural" ner i mejlboxen från Sound Pollution i förra veckan.

Tog mig an värvet med att lyssna på bandets förstlingverk "Our Astral Circle" från 2009. Och fort går det inte, men jädrar vilken stämning! Jag brukar tröttna ganska fort på sludge, så när jag direkt efter att jag lyssnat klart på skivan drog igång den igen, då kan ni fatta att detta gäng har något visst i sin musik. Att dessutom ha modet att köra på i samma stil med relativt samma låtlängd för att sedan drämma yxan i bordet med avslutande episka 12:23 långa 11"12 är ett grepp jag föll för. "Rural" är efter ca 3 lyssningar en platta av samma dignitet som "Our Astral Circle" - mäktig, rejält svärtat njutningsbart vemod som drar in oerhört vältimat lagom till december. Skivan släpps den 9/12 och ni kan räkna med en recension av skivan på WeRock i vanlig ordning.

/Martin

2 kommentarer:

Chief Rebel Angel sa...

Åhå, spännande!

Susanne sa...

Ja, visst är de fina! :)

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 12: KRSNA-core

 År 1965 hoppade en gammal gubbe vid namn Prabhupada på båten i östra Indien och klev av densamma i New York. Där bodde han en sväng i en pa...

Populära inlägg