torsdag, november 10, 2011

All work, not so much play.

Det händer både det ena och det andra den kommande helgen. För egen del är jag helt uppslukad av TRAUMA-festivalen som jag och några andra blandade människor arrangerar på Stapeln i Malmö. Därav veckans radioskugga från mitt håll, jag har helt enkelt haft för mycket att stå i. Med TRAUMA bjuder vi på drone, noise, power electronics och annat gulligt i dagarna två. En hel drös med band dyker upp, likaså DJ:s, utställningar och god knows what. Det har inte det minsta med metal att göra (om inte Hannes har med sig sin sedvanliga cymbal att misshandla förstås) men det är rätt fränt ändå, så för öppensinnade läsare kommer här en länk att kika på. Tinnitusvarning utfärdas å det grövsta.


Om man istället vill lyssna på lite gammal hederlig Halmstadsdöds så kan man bege sig till Mejeriet i Lund imorgon och beskåda ARCH ENEMY i all sin prakt. Bandet faller in under kategorin helt okej för undertecknad men hamnar kanske inte på topp tio-listan of all times. Däremot gillar jag tjejer som growlar så bandet med Angela Gossow i spetsen är helt klart värda att nämnas här. För den hågade går det att ta del av Gossows lektioner i just konsten att growla innan man går dit, för att riktigt kunna allsångs-klämma i när det är refrängdags. Jag har för min del alltid närt en dröm om att en dag kunna ta i ända från tårna så där snyggt som damen ifråga, det har säkert ni andra också. Angela är väl snäppet bättre än vad jag är… Än så länge. :P

/Susanne

Inga kommentarer:

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 12: KRSNA-core

 År 1965 hoppade en gammal gubbe vid namn Prabhupada på båten i östra Indien och klev av densamma i New York. Där bodde han en sväng i en pa...

Populära inlägg