tisdag, oktober 25, 2011

Quid proficit?*

*Vad pågår? På latin.

Så nu har vi höjt den intellektuella nivån avsevärt i detta inlägg. (Men oroa er inte, den kommer snart att sänkas till normal nivå.)

Alex har ju gått omkring och ojat sig över konserthöstens enligt honom ringa utbud. För egen del står konserterna som spön i backen och hösten antar (i vanlig ordning höll jag på att säga) rent fantastiska nivåer vad gäller konserter jag vill se. Värre är det på skivfronten tycker jag. Eller, det beror ju på egentligen - att det har kommit flera plattor från relativt stora band (som MACHINE HEAD) och att utgivningen av denna mer "mainstreaminriktade" metal just nu verkar avta något behöver ju inte innebära att det inte kommer musik inom extremmetallen eller hur? Nä, precis.

Gillar man som jag MUMAKIL och CATTLE DECAPITATION så tycker jag att man ska kolla in franska BENIGHTED. De är rejält arga och tar i som bara den i sin manifestation av sagda vrede på plattan "Asylum Cave" och även i fall det faktiskt finns aningens lugna stunder på plattan så är det, i vanlig ordning, plattan i mattan som gäller. Ljuvligt.

/Martin

1 kommentar:

Susanne sa...

Gillar!

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 16: Dalarna darkness descends

När jag tänker på idén om landet Sverige och kanske framförallt någon mytologisk bild är det inte sällan Dalarna dyker upp i mitt huvud. Det...

Populära inlägg