tisdag, september 27, 2011

Men för i helvete

Jag har skrivit om detta innan - folk som anser att allmän egendom är up for grabs och snor skivor på biblioteket och i förlängningen av alla som bor och jobbar i Helsingborg.

DREAM THEATER, "Awake"
LIMP BIZKIT, "Results May Vary"
EVANESCENCE, "Anywhere But Home"
BEHEMOTH, "Evangelion"
AUGURY, "Fragmentary Evidence"
JUDAS PRIEST, "Sad Wings Of Destiny"
DEF LEPPARD, "Hysteria"
THE PROJECT HATE, "The Lustrate Process"
BURZUM, "Belus"
KHOMA, "A Final Storm"
ROTTEN SOUND, "Exit"
WATAIN, "Lawless Darkness"
SOILWORK, "The Panic Broadcast"
DIMMU BORGIR, "Abrahadabra"
AC/DC, "Black Ice"
TRIPTYKON, "Eparistea Daimonos"

Där har ni några exempel på skivor som helt enkelt inte finns kvar. Jag skulle kunna räkna upp betydligt fler som har gått till inkasso. Dessa människor är såklart oftast målvakter och jag misstänker att de ärenden som vi har lämnat över till inkassobolaget inte är de enda dessa individer har på sitt samvete. Trist.

Sammantaget leder detta till att vi är nere på under 300 skivor/DVD:er i hårdrocks/metalkategorin på Helsingborgs Stadsbibliotek - och åtskilliga tusentals kronor som dessa personer helt enkelt har snott de som betalar skatt i kommunen på.

Låter jag bitter? Det är jag.

/Martin

3 kommentarer:

Metal Shrine sa...

Att ngn har snott Limp Bizkit och Evanescence kan ju inte vara ngn förlust för biblioteket? Det borde ju istället premieras.

Metallbibliotekarien sa...

Smak har inget att göra med detta. Gillar jag alla skivor vi har hos oss? Nej. Gillar jag alla 250.000 böcker vi har? Nej. Poängen är att bibliotekets samlingar köps in med pengar som folk har betalat i skatt. Även om folk lånar en skiva som de inte sedan gillar negerar ju inte faktumet att de faktiskt har rätt att låna den - och att när den väl köpts in att andra medborgare kan förvänta sig att de faktiskt kan hitta skivan på sitt bibliotek.

Metal Shrine sa...

Självfallet är det så, även om tanken på att ngn vill låna dessa plattor gör att jag får ont i magen och ser hoppet om mänskligheten sakta försvinna i fjärran.

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 16: Dalarna darkness descends

När jag tänker på idén om landet Sverige och kanske framförallt någon mytologisk bild är det inte sällan Dalarna dyker upp i mitt huvud. Det...

Populära inlägg