fredag, september 16, 2011

Fredagslistan vecka 37

Sweet sweet friday! Under veckan som gått har jag njutit av ett nytt alster på den svenska musikhimlen: THREE SEASONS alster Life´s Road. Ett tips av en polare pekade mig i denna riktning och det vi finner där är ett band vars influenser lika gärna kunde vara mina. Lika delar DEEP PURPLE Mark IV, Tommy Bolin solo och Ritchie Blackmore solo i en ny fräsch mix. Fullkomligt underbart och HELVETE vad det måste svänga live. Smakprov ges i fredagslistan, som även bjuder på några hits från min personliga 80-talsvecka på facebook och självfallet även från Martins lyssnande.

Helgen, som alltid!



/Alex

Inga kommentarer:

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 16: Dalarna darkness descends

När jag tänker på idén om landet Sverige och kanske framförallt någon mytologisk bild är det inte sällan Dalarna dyker upp i mitt huvud. Det...

Populära inlägg