onsdag, augusti 17, 2011

Nya texter

Ett gäng nya texter att gotta sig åt på WeRock - bäst av de jag skrev om är GHOST BRIGADEs "Until Fear No Longer Defines Us". En riktigt vacker titel, eller hur? Musiken är minst lika vacker, men detta är ingen skiva man ska dänga på om man vill ha röj. Det får man å andra sidan om man slänger in "Agony" av FLESHGOD APOCALYPSE i stereon. Knappt någon let up överhuvudtaget på denna platta som kan tillhöra en av de mest överlastade släppen på mången god dag. Kompetent röj får man även på SECTUs "Inundate" som verkligen visar på musikalisk briljans och rejält med spelglädje över att spela death metal.

Jag tycker också att ni ska kolla in Robert Gustafssons recension av THE KONSORTIUMs självbetitlade platta. Robert är lyrisk, själv är jag inte lika övertygad om detta bands genialitet, trots att bandet innehåller delar av KVELERTAK. Men lyriska recensioner är alltid kul att läsa i vilket fall, hehe!Dessutom får bandet ett plus för det Salazar Slytherin-liknande omslaget av mig.
Gustafsson har även doppat öronen i MEADOWS ENDs "Ode To Quietus" som trots vissa goda sidor inte riktigt går hem hos recencenten.

Fredrik Sandberg klagar sannerligen inte på det musikaliska utförandet på UNEARTHs "Darkness In The Light" där spelskickligheten ligger på absurda nivåer. Men han kommer ändå fram till att perfektion inte alltid är rätt väg att gå.

/Martin

Inga kommentarer:

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 16: Dalarna darkness descends

När jag tänker på idén om landet Sverige och kanske framförallt någon mytologisk bild är det inte sällan Dalarna dyker upp i mitt huvud. Det...

Populära inlägg