fredag, augusti 05, 2011

Fredagslistan


Fredag - igen! Och ledig helg framför sig, ibland är tillvaron inte så dum. Några sköna låtar i veckans lista, som i viss mån avspeglar recensionsbatchen på WeRock som lades upp i måndags. Så de pratar vi inte om - däremot är Black Tongue av bekanta MASTODON, Unseeing Divine av SECTU och Reznov av ANNOTATIONS OF AN AUTOPSY värda några ord.


MASTODONs låt har ni ju sett videon till redan antar jag, och låten, ja den är ju bara så fruktansvärt bra. Det lovar gott inför nästa släpp. Sen kan jag inte annat än imponeras av SECTUs platta "Indundate" från vilken jag har hämtat Unseeing Divine. Det låter verkligen oerhört bra om det bandet. Vilket det, oftast, gör om AOAA också. Jag är inte helt övertygad om bandets storhet när jag hör EP:n "Darker Days". Det låter alldeles för mähäigt om ni frågar mig, men jag tänker att jag tar med en låt i alla fall så får ni avgöra själva vad ni tycker helt enkelt.


Så, det var det hele - trevlig helg, om jag nu inte skulle komma på nåt mer att skriva om idag haha!

/Martin
Fredagslistan vecka 31

Inga kommentarer:

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 13: Hetast just nu enligt Martin

 Gott folk!  Idag är det långfredag. En dag som, om du är kristen, ska tillbringas i dyster kontemplation över att Jesus spikades upp på kor...

Populära inlägg