onsdag, augusti 24, 2011

Föredömligt filmat

Alexander Bergdahl är en av mina allra mest ödmjuka vänner - i just detta fall har han ingen som helst anledning att vara det, för filmen från GHOSTs gig på Malmöfestivalen i måndags är rejält imponerande. Både Alex och jag har dryftat detta band både mycket och ofta - först kom vi fram till att de inte var värda hypen, att skivan minsann inte var så där überbra som prick varenda jävel tyckte och att bandet minsann inte skulle bli något mer än en dagslända. Se där, så sura och motvalls vi kan vara.

Sen såg jag ju bandet på Getaway, och satan, då trillade ju polletten ner på ett tungt sätt hos mig i alla fall. Alex upplevelse i måndags var inte mindre förstod jag raskt vid samtal vid tidningarna i tisdags morse. Och jag förstår varför när man ser videon. Nu tycker jag att GHOST kommer mer till sin rätt inomhus, och inte på en stadsfestival, men kvaliteten på låten och inspelningen gör att jag faktiskt kastar dessa förbehåll överbord.

/Martin

Inga kommentarer:

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 16: Dalarna darkness descends

När jag tänker på idén om landet Sverige och kanske framförallt någon mytologisk bild är det inte sällan Dalarna dyker upp i mitt huvud. Det...

Populära inlägg