onsdag, juli 27, 2011

Smakprov från OPETHs kommande platta

Snappade upp hos kollega Kim att nu hade minsann OPETH släppt ifrån sig ett smakprov från kommande plattan "Heritage". Nu, ett antal lyssningar senare, kan jag konstatera att det nog är en del som inte gillar vad de hör i låten The Devil's Orchard trots att Åkerfeldt har varit ack så tydlig med att det kommande släppet inte kommer att låta som de tidigare opusen. Och det är väl gott så, då bandet för mig alltid har varit ett band som har hyllat utveckling mer än någon annan konstellation inom metalvärlden.

Och hade man pressat kritikerna lite, så hade de nog erkänt att helt alienerade är de inte - för detta låter trots allt som OPETH. Produktionen är visserligen mycket råare och musiken jädrigt mycket proggigare än innan, men jag tyckte faktiskt att man kunde skönja dessa tendenser redan på "Watershed". Avgör själva - för egen del gillar jag vad jag hör.

/Martin

Inga kommentarer:

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 17: Herr B frågar sig hur folk kan lyssna på sånt här trams?

  Den veckan blir det kontroversiellt! Herr B kommer avslöja de band han upplever är mest överskattade. Eller ja, något så när åtminstone. D...

Populära inlägg