lördag, juli 09, 2011

Just nu på festivalen pt 6

HAMMERFALL bränner av pyro som får hjärtat att hoppa upp i halsgropen där jag sitter inne i pressrummet. Att bomberna smäller betydligt högre än bandets musik torde vara självklart, men publiken går verkligen igång på bandets trygga hårdrock. Ja, hårdrock - inte metal, haha!

För egen del har jag skrivit klart texten om EARTH CRISIS gig och peppar lite försiktigt inför IMMORTALs sena spelning på Banditscenen. Den drar igång kl. 00:45 och kommer att utgöra sista grejen jag bevakar på festivalen.

EARTH CRISIS förresten. Trots att jag aldrig har hört bandet innan och inte är någon hardcorediggare av mått tyckte jag att bandets konsert var mycket trevlig. Vilket kan ha att göra med sällskapet bestående av värd Preben och hans mycket sympatiska vänner Linda och Annika, samt Annikas syster och kompis som hade skrapmärken på knäna efter den grymma moshen under KREATORs gig igår. Vad säger man - att en liten tjej gav sig in där är inget annat än respekt.

Inga kommentarer:

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 16: Dalarna darkness descends

När jag tänker på idén om landet Sverige och kanske framförallt någon mytologisk bild är det inte sällan Dalarna dyker upp i mitt huvud. Det...

Populära inlägg