fredag, juni 17, 2011

Nytt på Biblioteket

Bara för det är fredag så kan man komma in och låna några nya skivor om man känner för det, och bor i Helsingborg med omnejd såklart.

Återupplivade HELL bjuder inte bara på ett riktigt snyggt omslag till "Human Remains" utan också musik med en hel del gusto i sig. Teatralisk javisst, men levererad med en fruktansvärt skön feeling och känsla för hur metal lät i slutet på 80-talet. Fast med en fullt 2000-talsaktig produktion. Något annat hade jag inte förväntat mig när det är Andy Sneap, även på gitarr i bandet, som har stått för rattningen. Håller inte hela vägen för mig, men stundtals riktigt trevligt.








En mycket stark återkomst av IN FLAMES. Det var ett tag sedan jag hörde bandet låta så solitt - genomgående starka låtar, refränger att döda för och en rent ursinnigt stark sånginsats av Anders Fridén. Stundtals är det så bra att knognarna vitnar av rörelse, och "Sounds Of A Playground Fading" är ett jäklar genmäle till alla, inklusive mig själv, som tyckte att bandet hade tröttnat vid "A Sense Of Purpose". Skönt att bli överbevisad i sanning!

Hågade låntagare kommer återfinna skivorna på avdelningen ca 9.30 på Helsingborgs Stadsbibliotek. Som vanligt är det först till kvarn som gäller, men det hade ni väl redan räknat ut, eller hur? Tänkte väl det :-)

/Martin

Inga kommentarer:

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 16: Dalarna darkness descends

När jag tänker på idén om landet Sverige och kanske framförallt någon mytologisk bild är det inte sällan Dalarna dyker upp i mitt huvud. Det...

Populära inlägg