tisdag, juni 21, 2011

Fläskig uppdatering på WeRock

Ni får ursäkta att jag slår mig lite för bröstet när jag berättar att det finns en lång artikel om Copenhell Festival av undertecknad på WeRock.





Hela festivalen var mycket trevlig - ett tajt, gemytligt område med riktigt bra scener, mindre bra öl, förstklassigt umgänge med danskar och ett idogt skålande och allsångsskrålande öltält. De hade under en period på lördagen en DJ som matade på med låtar som Run To The Hills, Killing In The Name Of, Walk och andra väldigt klassiska dängor. Publikfriande? Som satan, men jag hade inga problem med det.




Nedan har ni ett exempel, courtesy av bästa festivalpolaren Linda Grandsjö.


Inte nog med det - ni kan ta del av ett styck sågning av "Illud Divinum Insanus", MORBID ANGELs riktiga haveri till platta, ett styck hyllningstext av "Ritual" det hittills starkaste albumet av THE BLACK DAHLIA MURDER, samt recensioner av "The Wretch" från dundertunga THE GATES OF SLUMBER och "Heathen Warrior" av STORMWARRIOR från kollegorna Robert och Mats.



Längre fram i veckan kommer ni kunna ta del av Henriks och BiblioteKarins rapport från Metaltown - med rörligt material dessutom.



/Martin

3 kommentarer:

Septikemi sa...

Hej! Åsa (som satt fast på metron från Kph med dig och Linda) här. Lovade ju att jag skulle kommentera i bloggen :) Bra sammanfattning av copenhell på werock!

Linda sa...

Håller med! Tack för trevligt häng. [Hej Åsa!] :-) // Linda

Metallbibliotekarien sa...

Åsa & Linda: tackar så hjärtligt :-)Jag hade mycket roligt när jag skrev artikeln kan jag säga :)

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 12: KRSNA-core

 År 1965 hoppade en gammal gubbe vid namn Prabhupada på båten i östra Indien och klev av densamma i New York. Där bodde han en sväng i en pa...

Populära inlägg