fredag, maj 06, 2011

Fredagslistan

Jag var, i ärlighetens namn, lite frågande till om Alex skulle hinna leverera låtar till veckans lista då han har haft familjemedlemmar av den animala sorten i sjukdom hemmavid och således har haft annat att tänka på än musik. Men då denna situation åtminstone har ordnat upp sig något så blev jag så glad av att se ett mejl med låtar i lådan när jag kom till jobbet idag - och att se Alex något gladare än han varit tidigare i veckan.

Så - mycket extremmetal från min sida (som vanligt kanske?) och mycket, mycket svängigare och tyngre musik från Alex sida. Inga konstigheter således. Två av banden kände jag dock inte till när veckan började - XERATH som jag tipsade om igår, och PROTEST THE HERO som jag inte riktigt har hunnit försjunka i totalt. Men det låter mycket intressant bitvis, och bitvis precis på gränsen av skitnödigt. Jag återkommer med utvecklingen i detta fall. Och, såklart, ANAAL NATHRAKH. Jösses vad bra musik!

Alex förnekar sig inte med att bjuda på helt andra tongångar. Ni känner igen tongångarna: BLACK SABBATH, KISS, KING DIAMOND. Men jag tror att det kanske kommer att bli ändring på detta då Alex efter lång tid har skaffat sig Spotify. Jag säger bara - let the madness begin!

/Martin


Inga kommentarer:

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 16: Dalarna darkness descends

När jag tänker på idén om landet Sverige och kanske framförallt någon mytologisk bild är det inte sällan Dalarna dyker upp i mitt huvud. Det...

Populära inlägg