onsdag, mars 23, 2011

Suckar av bedrövelse

Har de senaste dagarna suttit och lyssnat på BELIEVERs kommande släpp "Transhuman" som bygger på konceptet om transhumanism vilket innebär

The study of the ramifications, promises, and potential dangers of technologies that will enable us to overcome fundamental human limitations, and the related study of the ethical matters involved in developing and using such technologies.

Att bygga plattor på idéer och ha stora ambitioner har jag verkligen inget emot - lirar man progressiv metal med dragning åt CYNICs musik avkräver jag nästan av banden ifråga att man ska krångla till det. I pressmeddelandet från Metal Blade nämndes just CYNIC vilket såklart fick det att vattnas i munnen då det bandets musik sannerligen inte går av för hackor. Jag borde såklart ha skruvat ner förväntningarna, men mot bättre vetande gjorde jag inte det. Runt 10 lyssningar senare hade jag fått nog.






Ja jösses...

Utförlig recension 1 april på WeRock. Den är inget skämt.

/Martin

Inga kommentarer:

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 16: Dalarna darkness descends

När jag tänker på idén om landet Sverige och kanske framförallt någon mytologisk bild är det inte sällan Dalarna dyker upp i mitt huvud. Det...

Populära inlägg