torsdag, mars 10, 2011

Rotten Sound

En verkligt stor fördel med att skriva för WeRock och Metal Covenant är, det ska jag inte sticka under stolen med, att man får tillgång till en hel del riktigt bra musik innan den är ute på marknaden via bolagens portaler. Häromdagen kom finska grindcoreorkestern ROTTEN SOUNDs kommande (15 mars) "Cursed". Ni som har följt bloggen ett tag vet ju att jag är oerhört svag för grindcore - och att ROTTEN SOUND har seglat upp som verkligt värdiga arvtagare till NASUMs fallna mantel kommer bli uppenbart när skivan släpps. För "Cursed" är verkligen en klockren platta som har det mesta som bra grindcore ska ha. Ett jäkla rens såklart, men också en hel del tyngd och det bästa av allt - riktigt bra låtar som gör att man faktiskt orkar med att lyssna på plattan om och om igen utan att uppleva att ens njurar imploderar. Att skivan dessutom är precis så lång som jag tycker att en grindplatta ska vara, runt 30 minuter, gör inte saken sämre. Det är om ni frågar mig alldeles för många grindcoreband som går i fällan och likställer skivlängd med kvalité. Till dessa vill jag bara säga - kolla in ROTTEN SOUND och lär er av dem.

Här får ni en riktig dänga från plattan.



/Martin

Inga kommentarer:

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 16: Dalarna darkness descends

När jag tänker på idén om landet Sverige och kanske framförallt någon mytologisk bild är det inte sällan Dalarna dyker upp i mitt huvud. Det...

Populära inlägg