onsdag, mars 02, 2011

Metalhelg i juli!

Hörde precis att the Big Four kommer till Ullevi 2 dagar efter Iron Maiden, den 3/7. För mig som inte sett denna konstellation band spela ihop var det en riktigt skojig överraskning, och lite pappnäsa åt Sonisphere som annars roffat åt sig konceptet i andra delar av Europa. Jag kommer att vara där, var så säker. Jag har bara sett Metallica en gång tidigare (2009) och fick då den för mig tveklöst bästa setlisten av de fem de körde i Köpenhamn, men visst var där några låtar som saknades. Kanske kunde man få någon av Justice, Unforgiven, Harvester of sorrow, Battery, Thing, Ride the lightning eller Disposable heroes då.

Fast denna var inte alls tråkig att höra heller :)



/Alex

Inga kommentarer:

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 16: Dalarna darkness descends

När jag tänker på idén om landet Sverige och kanske framförallt någon mytologisk bild är det inte sällan Dalarna dyker upp i mitt huvud. Det...

Populära inlägg