tisdag, februari 15, 2011

Svordomar

Att jag och Alex är mer besatta av musik än de flesta är väl ingen hemlighet direkt - men tro inte att det stannar där.

Vi är många på biblioteket i Helsingborg som i sanning är nernördade på olika musikgenrer, vilket brukar demonstreras på våra musikkvällar som återkommer med oregelbundenhet under året.

Dessa brukar gå till på följande vis - ett tema väljs och varje deltagare har sedan som uppgift att göra en lista på 5 låtar med låtar på detta tema. Svårt? Jo, det kan man väl säga: att begränsa sig till 5 låtar är nog så svårt de flesta gånger, men jag har aldrig upplevt det så svårt som nu. Temat är nämligen svordomar. Precis. Rimligt. Och fruktansvärt kul.

/Martin

3 kommentarer:

Fredrik sa...

Det är alltid kul att tolka musik personligt. Tänkte igår på Eagles. Tänk om de INTE syftade på knark då de skrev hotel California... VIlken miss. Och ingen skulle tro dem. :D

Metallbibliotekarien sa...

I sanning :-)

Rasmus sa...

Hej, vet ni var man kan köpa boken Igor of filth - the black metal bible?



kontakta gärna mig på newrasmus@hotmail.se

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 16: Dalarna darkness descends

När jag tänker på idén om landet Sverige och kanske framförallt någon mytologisk bild är det inte sällan Dalarna dyker upp i mitt huvud. Det...

Populära inlägg