torsdag, januari 13, 2011

Warlock och Doro - en kärlekshistoria

Jag var väl tio år, kanske elva, när jag hörde Warlock första gången. Hårdrock med en tjej på sång hade jag knappt hört talas om innan och min ringa ålder till trots blev jag omedelbart förälskad i tjejen, bandet och musiken. Efter att jag blev äldre och förälskelsen i tjejen lade sig så fortsatte jag dock älska musiken. Och när vi nu gått in i nådens år 2011 skall jag äntligen få se Doro live, den nionde april på KB i Malmö. Jag har haft några andra skuggor av tillfällen att få se henne genom årens lopp men stjärnorna har aldrig radat upp sig riktigt, det har de dock gjort nu och med den setlisten hon körde i höstas så borde det kunna bli en oerhört bra spelning.

Denna veckan har sannerligen gått i Warlocks och Doros tecken. Det var länge sedan jag körde en sådan genomplöjning av en katalog, och det var ett kärt återseende (återlyssnande) då jag faktiskt inte lyssnat på flera av skivorna på många år. Visst finns det bottennapp, och framförallt bottentexter (A metal racer never dies!) men jag må säga att kärnan av underbar 80-talshårdrock är intakt. Jag bjuder på några klipp nedan, allt för att förgylla läsarens och min egen torsdagsmorgon.

Warlock - Für Immer (promovideo - vi bockar av följande obligatorium: Söt tjej i båt, söt tjej med häst, svepande kameror och dimmig skog - ALLT som en riktig balladvideo ska innehålla!)
Warlock - All We Are (promovideo, här kan vi bocka av hur mycket som helst vad gäller 80-talets musikvideoinnehåll men vi gör nog bäst i att avstå...)
Warlock - Burning The Witches (live @ Camden Palace 1985 - stället heter Koko idag. Det kan man ju fundera på.)

Doro - Bad Blood (promovideo med allt som en 90-talsvideo ska innehålla)
Doro - Night Of The Warlock (live, från senaste plattan - she´s still got it!)

/Alex

Inga kommentarer:

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 15: Coffin of the Storms

För de som fortfarande ägnar den norska scenen någon uppmärksamhet inträffade nyligen en av årets större händelser: COFFIN STORMS släppte si...

Populära inlägg