onsdag, januari 19, 2011

GRF

Getaway Rock Festival släppte idag ett gäng nya band till festivalen - två drog direkt till sig min blick: OPETH - ett av mina favoritband överhuvudtaget - och KREATOR som jag sett en gång innan på SRF 2007 och verkligen inte skulle ha något emot att se igen. Övriga band - NIFELHEIM, SONATA ARCTICA, AGNOSTIC FRONT, EVERGREY och BULLET FOR MY VALENTINE - drar inte lika mycket om jag säger så.

Jag har sett OPETH ett antal gånger - och det är alltid en blandad känsla jag får av att se dom på festivaler. Dels brukar de, som vanligt, vara sinnesjukt bra (oftast bäst om ni frågar mig), och alltid tycker man att spelningarna är för korta. Hoppas att festivalen ger Åkerfeldt och grabbarna rejält med speltid.

I skenet av dessa bokningar ter sig SRF alltmer som det svagaste kortet just nu bland sommarens festivaler.

/Martin

NP: "The Funeral March" - GADGET

1 kommentar:

Stones sa...

Börjar bli en riktigt stark line up i år.

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 17: Herr B frågar sig hur folk kan lyssna på sånt här trams?

  Den veckan blir det kontroversiellt! Herr B kommer avslöja de band han upplever är mest överskattade. Eller ja, något så när åtminstone. D...

Populära inlägg