söndag, november 28, 2010

Ett ljus för Molly och King Diamond



Det är första advent och vad vore då mer opassande än att hylla King Diamond? Mitt första möte med den danske satanistikonen var i en Mitsubishi 1989 när skivan Conspiracy var ny. Volymen var explosiv, jag fattade nog egentligen inte någonting som den 12-åring jag var förutom en sak: jag ÄLSKADE det jag hörde.

21 år senare har jag kungens namn intatuerat på vänster arm och Mercyful Fate på högra. Få band eller artister betyder mer, och få skivor betyder mer än Mercyful Fate´s Melissa och King Diamonds Fatal Portrait.

Fatal Portrait ja, det är som sagt advent och ljuset vi tänder idag är ljuset som Molly hemsöker. Ända sedan mrs. Jane låste in sin dotters ande i ljuset har Molly längtat efter att få berätta sin historia för någon och bli fri för att få sin hämnd på sin egoistiska tillika ondskefulla mor. Tänd ett ljus ikväll. Tänd det och uttala orden ”The Jonah”. Då äntligen kan Molly få sin hämnd, och i slutändan bli fri från sin fångenskap.

"...I´ll destroy you..."

/Alex

3 kommentarer:

Stones sa...

Kan du visa dina armar ?

Alex sa...

Absolut. Klicka på länken nedan.

Alex sa...

Eller klicka på mitt namn menade jag ;)

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 12: KRSNA-core

 År 1965 hoppade en gammal gubbe vid namn Prabhupada på båten i östra Indien och klev av densamma i New York. Där bodde han en sväng i en pa...

Populära inlägg