måndag, november 15, 2010

Årsbästalista 2010 - konsertnominering nr. 3

KISS - Malmö 13/6

Som någon kanske vet (eller också inte?) så är KISS mitt favoritband. Med detta sagt så har jag lite svårt för deras förvaltande av arvet idag, men när de kom till Malmö kände jag mig nästan tvungen att gå dit även om Paul Stanley idag mest låter som en skadeskjuten kråka. Tyvärr, tillägger jag, eftersom han är en av mina största idoler och jag önskar att han var lika bra som för bara 10 år sedan. Vi blir dock alla äldre. I vilket fall - jag blev överraskad! De nya låtarna funkade sådär, partiet i mitten med obegripliga Shock me följt av solospottar, I´m an animal och överspelade 100,000 years var SEEEGT men på det hela taget var det en betydligt bättre spelning än jag vågat hoppas på, och när den var slut gick jag därifrån med ett leende. Kanske något överseende, men ändock ett leende. Och det är väl allt man kan önska egentligen.

låtlista:
1. Modern day Delilah
2. Cold gin
3. Let me go, rock´n roll
4. Firehouse
5. Say yeah
6. Deuce
7. Crazy, crazy nights
8. Calling dr. love
9. Shock me
10. -guitar/drum solo-
11. I´m an animal
12. 100,000 years
13. Gene Simmons – bass solo
14. I love it loud
15. Love gun
16. Black diamond
17. Detroit rock city
18. Beth
19. Forever (intro) -> Lick it Up
20. Shout it out oud
21. I was made for loving you
22. God gave rock´n´roll to you II
23. Rock and roll all nite

/Alex

1 kommentar:

Anonym sa...

Nummer 1 på årsbästa listan är så klart KISS spelning på Stockholms Stadion där de blåste huvudet av allt och alla.

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 16: Dalarna darkness descends

När jag tänker på idén om landet Sverige och kanske framförallt någon mytologisk bild är det inte sällan Dalarna dyker upp i mitt huvud. Det...

Populära inlägg