torsdag, november 11, 2010

Årsbästalista 2010 - de nominerade plattorna, nr 3

Ja, jag kunde ju inte hålla mig - det får bli ytterligare en nominerad platta idag.

Nominerad: "There Is A Hell, Believe Me I've Seen It. There Is A Heaven, Let's Keep It A Secret." - Bring Me The Horizon

Detta är nog en platta som inte många som känner till min musiksmak trodde skulle återfinnas på nomineradelistan. Jag trodde det inte själv. Metalcore tillhör ju inte vad som brukas spelas hemma i vanliga fall. Men detta är så drabbande musik att jag inte kan värja mig. Visst finns det element på "There Is A Hell, Believe Me I've Seen It. There Is A Heaven, Let's Keep It A Secret." som jag inte gillar, men under långa stunder sitter jag som bedövad av musiken.





/Martin

3 kommentarer:

Tomasz Swiesciak sa...

Pinsamt dålig video eller så har jag missat något. Men jag tror inte det.

Chief Rebel Angel sa...

...men skivan är bra. Grymt bra.
Blir svår att bortse från på årsbästalistan...

Tomasz Swiesciak sa...

Det håller jag med om!

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 15: Coffin of the Storms

För de som fortfarande ägnar den norska scenen någon uppmärksamhet inträffade nyligen en av årets större händelser: COFFIN STORMS släppte si...

Populära inlägg