tisdag, november 16, 2010

Årsbästalista 2010 - de nominerade plattorna, nr 8

Nominerad: "Majesty And Decay" - IMMOLATION

Det här kan vara ett av de snyggaste skivomslagen jag sett - därav det större formatet. Att plattan inte går av för hackor heller gör ju verkligen inget alls. Gillar man SUFFOCATION (och vem gör inte det) så är IMMOLATIONs rejält svärtade death metal även den riktigt njutbar. New York-gänget brakar fram med en tyngd och ett mörker som golvar totalt. Det roliga är att jag initialt inte tyckte speciellt mycket om denna plattan - men den har vuxit rejält ju mer jag lyssnat.




/Martin

1 kommentar:

Chief Rebel Angel sa...

Jaha. Den här hade jag nästan glömt.
Kn**a. Nu blev det ju ännu svårare att få ihop den där jäkla listan...

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 16: Dalarna darkness descends

När jag tänker på idén om landet Sverige och kanske framförallt någon mytologisk bild är det inte sällan Dalarna dyker upp i mitt huvud. Det...

Populära inlägg