torsdag, november 18, 2010

Årsbästalista 2010 - de nominerade plattorna, nr 10

Har förstått att nomineringslistan inte bara är av godo. Chief Rebel Angel på bloggen Metal! uttrycker viss ångest, kanske inte över listan i sig, utan hur han ska få ihop sin egen årsbästalista, haha! Well, jag är ganska övertygad om att han kommer lyckas med detta så vi kör vidare:

Nominerad: "Path Of Fire" - AEON

En av årets absolut hårdaste plattor. I recensionen av "Path Of Fire" skrev jag att finkänslighet får ni leta efter någon annanstans än på AEONs plattor – med låttitlar som Forgiveness Denied, I Will Burn, Abomination To God förstår man rätt snabbt varthän det barkar.

Detta är death metal så brutal att den får stenar att blöda - och inget överhuvudtaget för känsliga lyssnare, vilket gäller även videon nedan som bara förstärker intrycket av AEON som ett väldigt hårt band. Bra är det dock och jag gav plattan ett högt betyg (8/10). Total death metal.




/Martin

3 kommentarer:

Grimgoth sa...

Hitta hit via Metal bloggen, Aeon är ett bra band som man inte ska leka med :)

Grimgoth sa...

Hitta hit via Metal bloggen, Aeon är ett bra band som man inte ska leka med :)

Chief Rebel Angel sa...

Lite ångest? LITE ångest?
Ganska mycket, skulle jag vilja säga... men sluta för allt i världen inte med listan för det.
Bra läsning! :)

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 16: Dalarna darkness descends

När jag tänker på idén om landet Sverige och kanske framförallt någon mytologisk bild är det inte sällan Dalarna dyker upp i mitt huvud. Det...

Populära inlägg