torsdag, juli 15, 2010

Sollistan - the metalversion

För en tid sedan gjorde jag en regnlista då dropparna fullkomligt piskade ner över folk i Helsingborg - för er som missat denna finns den att lyssna på här.

Nu hamrar istället solen obarmhärtigt ner och kokar folks hjärnor till mos - allt går långsamt och folk söker skydd undan solens bitvis alltför heta strålar. Därför roade jag mig igår med att sammanställa en lista över metal/hårdrockslåtar med ordet "sun" i titeln. Och det var roligt kan jag säga - jösses, låtar som man inte lyssnat på på evigheter hamnade i listan, och det var fler gånger än två som jag tänkte "javisst, den låten har ju ordet 'sun' i sig". Exempelvis samsas låtar som Black Hole Sun av SOUNDGARDEN och Blacken The Cursed Sun av LAMB OF GOD med Ride Into The Sun av KROKUS och When The Sun Burns Red av VADER med varandra om utrymmet.

Nog sagt - ni hittar listan nedan.

Inga kommentarer:

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 16: Dalarna darkness descends

När jag tänker på idén om landet Sverige och kanske framförallt någon mytologisk bild är det inte sällan Dalarna dyker upp i mitt huvud. Det...

Populära inlägg