måndag, juni 14, 2010

Ny länk

Hatpastorns Likpredikningar är en blogg jag besöker då och då - mycket beroende på att dess innehåll är fylld med en prosa som verkligen inte lämnar mycket att önska. Men av någon anledning har jag inte brytt mig om att lägga till den i länklistan. Nu har det blivit ändring på det, mycket beroende på nedanstående meningar som fick mig att verkligen skratta. Att ENTHRONED inte står högt i kurs förstår man, men att Hatpastorn verkligen inte gick igång på bandets relativt nye trummis Garghuf förstår man genom följande, rent lysande paragraf.

"Som detalj kan jag nämna deras nya trummis som satt backstage och värmde upp i 3 timmar. Efter en sådan uppladdning hade man på känn att man skulle bevittna en rensfest utan dess like men åter blev man besviken. Visst, han spelade helt klanderfritt men totalt utan passion. Jag vill se en trummis som dyrkar döden och slår hårt. Inte någon skolboksfanatiker som ser ut att tillverka en Fabergéägg bakom pukorna."

Det begriper man ju att skriver man så, har man en given plats i länklistan eller hur?

I övrigt laddas det inför Sonisphere i Prag i slutet på veckan - det blir mycket METALLICA, MEGADETH och SLAYER i lurarna just nu - vilket kommer avspegla sig i veckans fredagslista som för ovanlighetens skull publiceras redan idag, och sedan byggs på efterhand. För er som vill följa eskapaderna kommer det bloggas en del om dessa på WeRocks blogg i form av korta sms som kollega Kim lägger upp. Tänk blogg lite twitterstyle. Ja ni fattar eller hur? Detta betyder inte att det inte kommer ett större reportage från festivalen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tusen tack för länken! Kul att du gillar bloggen :)

/Hatpastorn

Metallbibliotekarien sa...

Varsågod pastorn :)

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 13: Hetast just nu enligt Martin

 Gott folk!  Idag är det långfredag. En dag som, om du är kristen, ska tillbringas i dyster kontemplation över att Jesus spikades upp på kor...

Populära inlägg