tisdag, april 20, 2010

Myspacetips

Tyska DEW-SCENTED kommer i maj släppa sin kommande platta "Invocation" på Metal Blade. Känner man för lite tysk thrash och vill höra en låt, Arise From Decay, bör man ge sig över till bandets myspace.

Personligen går jag igång på låten rätt ordentligt - fläskig thrash metal med mycket två-takt och riktigt snygga solon har en tendens att göra mig rätt glad - och det ska bli kul att se om resten av plattan är lika bra som smakprovet.

För något mer brutala tongångar kan man kolla in MISERY INDEX myspace där det bjuds på Carrion Call från kommande "Heirs To Thievery" och jag måste hålla med SheerFaith som jag fick tipset ifrån, att låter resten av plattan lika bra kan detta bli ett av de tyngsta släppen i år.





Inga kommentarer:

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 16: Dalarna darkness descends

När jag tänker på idén om landet Sverige och kanske framförallt någon mytologisk bild är det inte sällan Dalarna dyker upp i mitt huvud. Det...

Populära inlägg