tisdag, mars 30, 2010

Konserttips: Machines Of Grind

Edit: THE RED CHORD låter meddela oss via sin Facebooksida att på grund av vulkanutbrottet på Island är bandet strandsatt i staterna. Återstå att se om de övriga banden kan ta sig till Köpenhamn. Även lokalen för konserten är ändrad från Pumpehuset till The Rock.

Tänkte jag skulle tipsa om ett stenhårt konsertpaket - Machines Of Grind - som man kan bese den 16 april på Pumpehuset i Köpenhamn. Vad banden på billen med lätthet kan utlova är en blästring av trumhinnorna av en avsevärd grad.

THE RED CHORD är ett band som jag har stiftat bekantskap med på senare tid - bandets "Fed Through The Teeth Machine" tillhörde förra årets släpp i den hårdare kategorin som jag verkligen gillade. Enbart en chans att se detta band skulle få mig att åka över bron.

Nu får man ju dessutom ett ABORTED med Dirk Verbeuren (SOILWORK, SCARVE) på trummor - vilket borde få de flesta att hoppa av glädje. Fattar inte hur karln hinner med alla band, haha! Förra gången jag såg bandet lirade de förband åt bekanta BEHEMOTH på Apostasy-turnén. ABORTED hade precis kommit ut med fantastiska "Slaughter And Apparatus: A Methodical Overture" och ställde till med ett fruktansvärt röj på The Rock.

ROTTEN SOUND är allt annat än deras namn antyder - bandets "Exit" exempelvis är ett rent guldkorn av grind/döds.

Det enda bandet jag inte ser fram emot att höra är THOSE WHO LIE BENEATH. Eller låt mig säga så här - hade bandet lämnat sångaren Hanks hemma hade jag gjort det, men den mannens pipa är bland dem sämsta jag hört på mången god dag - grov och brutal javisst, men med så lite variation att jag snabbt tröttnar.

1 kommentar:

Kim sa...

Håller med, den där rösten är hemskt jobbig att lyssna på i längden. Lutar väl åt det som kallas "pig squeal" och som jag har väldigt svårt för.

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 12: KRSNA-core

 År 1965 hoppade en gammal gubbe vid namn Prabhupada på båten i östra Indien och klev av densamma i New York. Där bodde han en sväng i en pa...

Populära inlägg