måndag, december 07, 2009

Werocks bästa svenska metalalbum - countdown

Slutet av året brukar innehålla en förfärlig massa listor - vi på WeRock vill ju inte vara sämre. Men innan ni får ta del av våra årsbästalistor har vi ytterligare en lista vars nedräkning till plats 1 tog sin början igår - listan som kommer avgöra vilka skivor som är de 10 bästa svenska metalalbumen någonsin. Varje skribent har lämnat in en lista över de tio bästa plattorna - enligt dem själva.

Enligt ett sinnesjukt komplicerat system kommer nedräkningen att resultera i en aggregerad lista över de tio bästa plattorna. Tanken är att ni kommer kunna ta del av en ny placering varannan dag - plats 9 enligt skribenterna kommer alltså upp på sidan imorgon tisdag den 8/12.

Jag kan säga att jag har slitit mitt hår över denna listan - lyxproblem såklart - eftersom det när det gäller Sverige finns en uppsjö fruktansvärt bra plattor att välja mellan när det metal.

Inga kommentarer:

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 16: Dalarna darkness descends

När jag tänker på idén om landet Sverige och kanske framförallt någon mytologisk bild är det inte sällan Dalarna dyker upp i mitt huvud. Det...

Populära inlägg