tisdag, april 07, 2009

Deathspell Omega

Normalt sett när Jonn Jeppson rekommenderar något brukar det inte passa mig - men ett lysande undantag har infunnit sig - DEATHSPELL OMEGAs "Chaining the Katechon".

Som ett stålbad med feeling - så känns det att försjunka i den soniska verklighet bandet från Frankrike skapar på den minst sagt avantgardistiska plattan "Chaining the Katechon". Ett enda spår på 22 minuter av allt från furiöst blastbeatande till dova, fullständigt sinnesjukt ruggiga symfoniska bakgrundsstämmor, dock väldigt sparsmakade sådana, och använda på precis rätt ställen gör att jag fullständigt har kapitulerat inför denna makalösa platta.



3 kommentarer:

trailJoel sa...

Vad glad jag blir av att du upptäckt detta underbara band. Vill du ner träsket rekommenderar jag främst Si Monumentum Requires, Circumspice (lite lättare mer "kyrklig" stämning i kaoset) samt Fas - Ite, Maledicti, in Ignem Aeternum (mer och mörkare kaos).
Berört bandet ett par gånger på bloggen. Kan verkligen rekommendera ovan nämnda skivor. Några av de bättre skivorna i hyllan här bredvid mig.

Metallbibliotekarien sa...

Shadows: tackar för tipsen, och ska kolla upp dessa :)

SheerFaith sa...

Ska ta och kolla upp DEATHSPELL OMEGA.

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 13: Hetast just nu enligt Martin

 Gott folk!  Idag är det långfredag. En dag som, om du är kristen, ska tillbringas i dyster kontemplation över att Jesus spikades upp på kor...

Populära inlägg