fredag, februari 13, 2009

Ni vet väl att...

jag gärna tar emot inköpsförslag på vad jag ska köpa in till Helsingborgs Stadsbiblioteks hårdrock/metalavdelning?

Biblioteket har sedan många år en musikgrupp som ansvarar för inköpen till skivavdelningen där yours truly ansvarar för den riktigt tunga och extrema musiken. På onsdag är det dags för ytterligare ett inköpsmöte då jag ska övertyga mina inte så metalfrälsta men på flera andra sätt förträffliga kollegor om att vi minsann måste ha dessa plattor:

NAPALM DEATH - "Time waits for no slave"

KREATOR - "Hordes of Chaos"

CRUCIFIED BARBARA - "'Til Death do us party"

DEATHSPELL OMEGA - "Veritus diaboli manet in aeternum"

CANNIBAL CORPSE - "Evisceration Plague"

CATTLE DECAPITATION - "The harvest floor"

Om ni vill att jag köper in andra plattor går det hur bra som helst att mejla till martin.bensch@helsingborg.se eller lämna en kommentar här på bloggen.

För att se vilka plattor som redan finns rekommenderas denna länken.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå där!

Några bra förslag på plattor som kan/bör ingå i allmänbildningen är...

Decapitated - "Organic hallucinosis"

Dimmu Borgir - "Stormblåst"

Entombed - "Wolverine blues"

Paradise Lost - "Shades of God"

Dark Tranquillity - "Character"

Meshuggah - "ObZen"

Metallbibliotekarien sa...

Fredrik: Tack för det :) "Wolverine Blues" har vi redan faktiskt :) De andra skall tas under beaktande.

Anonym sa...

Allt med UDO!

Anonym sa...

Hej igen.

Har nu lagt upp länkar till rekommenderade bloggar på min startsida, och där är din sida inkluderad!

Returnera gärna tjänsten, så kan vi hjälpas åt att förkunna metal-evangeliet till så många som möjligt... ;-)

Metallbibliotekarien sa...

Fredrik: har gjort sammanledes :)

Anonym sa...

Wulfgar - "With Gods and Legends Unite" De släpper sitt andra album i höst Jag tycker du ska köpa in båda så jag kan låna dem :)

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 12: KRSNA-core

 År 1965 hoppade en gammal gubbe vid namn Prabhupada på båten i östra Indien och klev av densamma i New York. Där bodde han en sväng i en pa...

Populära inlägg