fredag, april 21, 2006

Top 5 Metalltrummisar

1. Dave Lombardo (Slayer, ex-Testament) har inget kvar att bevisa. Supersnabb i både händer och fötter och makalöst kreativ. Måsteplattor; Reign in Blood, Seasons in the abyss, The Gathering.
2. Per Möller Jensen (The Haunted) Låten Silencer från Made me do it var en av de starkaste metallåtarna jag hörde år 2000, och Per har ju inte svikit sen dess om jag säger så...

3. Daniel Svensson (In Flames) Jag var lite tveksam innan men kapitulerade fullständigt när Come Clarity släpptes.

4. Vinnie Paul (ex-Pantera, ex-Damageplan) Inga ord behövs egentligen förutom Vulgar Display of Power!

5. Martin Lopez (Opeth) Har bara hört Ghost Reveries, men djävlar i min låda vad han kan trumma!








4 kommentarer:

Anonym sa...

Daniel Liljekvist från Katatonia är grym! Lyssna bara på hans trumspel på Viva Emptiness eller ännu hellre på The Great Cold Distance. Mastodons trummir är sjukt bra! Daniel Svensson gör verkligen ett bra jobb på senaste IF-plattan även om jag var lite missnöjd med honom på de två skivorna innan! Opeth's är även han grym. Synd att han slutat i bandet

Anonym sa...

Ingen som har tänkt på Brann Dailor i Mastodon? Eller Derek Roddy, Neil Peart (inte riktigt metal, jag vet), Matte Modin (Dark Funeral), John Longstreth, Doc (Vader, R.I.P), Mike Portnoy, Charlie Benante, Thomas Haake, Hellhammer, och...

Anonym sa...

Chris Adler i Lamb of God säger bara jag!!

Metallbibliotekarien sa...

Chris är grym - har dock lyssnat lite för lite på LOG för att verkligen gilla dem. Framträdandet på Unholy Alliance Chapter II ingav inte förtroende, men det ljudet var ganska kasst under deras gig.

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 16: Dalarna darkness descends

När jag tänker på idén om landet Sverige och kanske framförallt någon mytologisk bild är det inte sällan Dalarna dyker upp i mitt huvud. Det...

Populära inlägg